Dear Readers,

Salam & Good day to all... I hope you'll have fun reading and probably collect something useful here. I welcome all comments & commends. Please don't be anonymous. I'd like to know my visitors :)

"La Tahzan, InnaAllaha ma'ana" (Al- Quran: Surah At- Taubah- Verse 40)
Translation: "Be not sad (or afraid), surely Allah is with us."

"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." ~Edmund Burke~

'It's not what the world holds for you, but what you bring to it' ~Anne of Green Gables~

Wednesday, January 11, 2012

Menyahut Seruan Rukunegara...


Yang ke-5 : KESOPANAN DAN KESUSILAAN

* In Malay 
*****
Seperti yang telah saya war- warkan kepada beberapa orang sahabat saya, maka saya, The Sometimes Speechless akan mencuba pada tahun 2012 ini, dengan sepenuh sedaya upaya saya untuk meningkatkan tahap kesopanan & kesusilaan saya. Saya juga menyeru kepada rakan- rakan pembaca, seluruh rakyat Malaysia & warga dunia supaya sama- sama menyahut seruan yang murni ini.

Ngeee... 

Usia dah semakinnnn meningkat... Masa untuk memperbaiki diri... Walaupun sepatutnya dah mula sejak dulu lagi, tapi rasanya sekarang masih belum terlambat. 

Terbaca sketsa dibawah sewaktu menghabiskan masa di Facebook...

Source: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=194956643930576&set=a.115609218531986.22414.103099216449653&type=3&theater

Walaupun rasanya saya tidak sekasar itu, tapi tergigit cili, walaupun sedikit, pasti akan terasa pedasnya...

Lagipun, saya pernah membaca ada hadis yang menyebut:

“Orang yang dijauhkan dari sifat lemah lembut, maka ia dijauhkan dari kebaikan.” (HR.Muslim)

Oh tidak! Tak mahulah dijauhkan daripada kebaikan... terutamanya dalam keadaan dunia yang semakin kucar- kacir sekarang.

Semoga saya mempunyai kekuatan dan keazaman yang cukup tinggi untuk mencapai azam yang satu ini. 

... dan azam- azam yang lain juga!

Marilah kita sama- sama!

Doakan saya ye! Terima kasih! Sayanggggg you all!

2 comments:

Aida Salleh said...

terasa gak skit2...hehhehhe...meh kita sesama doa agar menjadi lebih baik pada usia yg semakin bertambah ni :-)

The Sometimes Speechless said...

Iyelah! Mari!